WE LOVE

FRUITFUL

IDEAS.

Communication can be both great
and entertaining for everyone.
Wanna make a perfect pear with us?

Contact us

WRITE US ON WHATSAPP!

Use one of the following numbers
to make immediately in touch with us!

338 45 55 186

392 257 2424

 
bicchiere-web-marketing
bicchiere-copywriting
bicchiere-grafica
bicchiere-web-design
 

Team Freelance

 
 
 
 
 
 
 
casa-amato re-sole winelivery
loghi-portfolio
SEE OUR WORKS
 
 
 
 
 
 
 
fetta-di-limone

We love
to have fun.

People continuously look for positive and funny brands, and we know how to do it. We'll carry your values with optimism and creativity, so your audience will remember you for your positive approach. Don't worry: we can also be serious!

spremi-agrumi

We love
that you're loved.

You care about excellence, we care about showing you're excellent. By choosing the right language for your audience and the right strategy for your purposes, we'll put your best qualities in the spotlight. You'll be one in a melon!

icona-bicchiere

We hate
copypasting.

Every juice needs its own bottle, and every story needs its own ideas. This means our ideas for you will never be the same as our ones for someone else: unique works, unique values! Recycling is no good - except for plastic bottles, of course.

 
 
 
 

Blog

When we aren't busy drinking fruit juices,
we also run a Blog about Digital communication (just be aware, it's in Italian).

See blog
immagine-articolo

L’impaginazione è il processo più importante nella Grafica editoriale. Qualunque pubblicazione ha bisogno di una disposizione organizzata e coerente all’interno della pagina, per consegnare…

Leggi
immagine-articolo

Nella Grafica per la stampa riveste un ruolo fondamentale il colore nero, spesso utilizzato per i testi ma talvolta anche per sfondi e forme. L’uso del nero in quadricromia può sembrare semplice…

Leggi
immagine-articolo

Impostare un file per la stampa nel modo corretto è indispensabile prima di inviarlo in tipografia. Quando il progetto grafico è pronto, non vedete l’ora ammirarlo stampato, davanti ai vostri occhi…

Leggi
immagine-articolo

Scegliere il nome di un prodotto (o di un brand) è tra i passi più delicati nel processo di creazione: nessuna azienda dovrebbe mai pensare di sceglierlo a caso. Il cosiddetto naming…

Leggi
immagine-articolo

Lo splendore della sezione aurea è riconosciuto non solo a livello artistico, ma anche in ambito grafico. Per grafici, designer, architetti ed artisti essa ha una funzione importante: sa dare grande…

Leggi
immagine-articolo

Nel campo della Grafica, ad uno sguardo disattento, lo spazio bianco può apparire inutile o dannoso. Sembra rappresentare un vuoto, una mancanza. Di conseguenza si pensa di doverlo riempire di contenuto…

Leggi
immagine-articolo

Tra le maggiori tendenze del 2017 nel campo del Web Design si è distinta una particolare tipologia di layout: lo Split Screen. Questa progettazione grafica del sito prevede che lapagina sia suddivisa in due parti…

Leggi
immagine-articolo

Dal 2013 anche Facebook è stato raggiunto dal magico mondo degli Hashtag: le celebri etichette virtuali che raggruppano contenuti ed argomenti simili, e che hanno reso famoso prima Twitter e poi…

Leggi
bicchiere-blu

Ivan
Cunzolo

Copywriter
& Social Media Manager

 

26 years old, a bachelor degree in Digital and Communication Cultures (Sociology, Naples University). Writing is my true passion since I was born, then I made things even worse by studying copywriting, advertising and social media. Blame only me for every pun here!

bicchiere-rosa

Annalisa
D'Onofrio

Graphic
& Web Designer

 

26 years old, a bachelor degree in Digital and Communication Cultures (Sociology, Naples University), a degree in Graphic Design and Web Design (ILAS, Institute of Visual Communications). I love every pixel of my work, but probably I love pizza and fruit juices even more!

Ask us for a
lemon-aid!